İHRACATA
GİDEN KUYRUK
EGD İpsala
Gümrük Kapısında TIR Kuyruklarını Gözlemledi.
2023
Hedeflerinde yer alan 500 milyar dolar ihracat hedefi çağ dışı gümrük
işlemleriyle mi aşılacak? Durum tespiti
ortada.Lojistikte nerede olduğumuzun
tespiti malum. İleriye yönelik
matematiksel modelleme nasıl yapabiliriz. Sadece ihracat değil her hedefi
ıskalarız.
Ekonomi
Gazeteciler Derneği (EGD) “Anadolu ve Trakya Buluşmaları” adı altında
incelemelerini sürdürdüğü geleneksel toplantılarından biri olarak, Saros
Bölgesinde Ekonomi gezisini gerçekleştirdi. Enez, Keşan, İpsala’da saha
çalışması yaparken Ülke ticareti için
hayati önem taşıyan, sağlıklı yapıldığı takdirde lojistiğinin ekonomideki ne
kadar önemli yer teşkil edebildiği bilinci içinde İpsala Gümrük kapısında
incelemelerde bulundu.
Başta
Ekonomi Gazeteciler Derneği (EGD) Başkanı Celal Toprak olmak üzere Ekonomi
Gazeteciler, Kilometrelerce uzunlukta TIR kuyruklarına tanık oldular. Sınır
kapısı önünde çok sayıda TIR yurt dışına çıkış için bekliyor. Sürücüler,
yetkililerden duruma el koymasını istemekteler. Sınır kapısındaki sıranın her zaman
sorun yarattığını anlatan TIR geçişlerinin ihmal edildiğini savundular..
Ekonomi
Gazeteciler, Gecikme nedeniyle, Ekonomiye verdiği zararı üzüntüyle gözlemledi.
Çile çeken TIR şöförlerin yanı sıra zarar gören şirketleri bir tarafa bırakın
2023 Hedeflerinde yer alan 500 milyar dolar ihracat hedefi çağ dışı gümrük
işlemleriy mi aşılacak?
İstanbul’a
dönüşümüzde Türkiye’de ve uluslararası alanda lojistik sektörünün en önemli
sivil toplum kuruluşlarından birisi olan, kara, hava, deniz, demiryolu,
kombine taşımacılığı ile lojistik hizmetler üreten firmaları aynı çatı altında
toplayan Uluslararası Taşımacılık ve
Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği’nin (UTİKAD)
Başkanı Turgut Erkeskin’i telefonda arayarak bilgi aldık.
Soruyoruz Turgut Bey,
lojistik sektörünün dünya çapındaki en büyük sivil toplum kuruluşu olan
Uluslararası Taşıma İşleri Organizatörleri Dernekleri Federasyonu’nun (FIATA)
Türkiye temsilciliğini üstlenmiş ve ülkemizi FIATA Yönetim Kurulu’nda temsil
etmektesiniz. Ayrıca Avrupa Taşıma İşleri Organizatörleri, Taşımacılık,
Lojistik ve Gümrükleme Hizmetleri Derneği (CLECAT) gözlemci üyesi ve Ekonomik
İşbirliği Teşkilatı Lojistik Sağlayıcıları Dernekleri Federasyonu (ECOLPAF)
kurucu üyesi olarak bu çağ dışı TIR kuyruğu çilesine ve sebeb olduğu ekonomik
zarara müdahale edemiyormusunuz?
Erkeskin, tedarik zinciri içerisindeki
lojistik yapılanmanın da önemine değinerek, lojistik sistemindeki fiziki
taşıyıcılardan, taşıma işi organizatörlerine, gümrük idaresine kadar tüm paydaşların
dijitalleşmeye geçmesi gerektiğini ve ortak tek bir platform üzerinden iletişim
ve veri transferi sağlanması gerektiğini söyledi.
Turgut Erkeksin “İkili Ülke anlaşmalar
yerine, AB genelinde anlaşmanın yapılması gerekli. Çalışmalarımızda Firmalar arası,
risk analistleri yapılmaktadır. Datalarla online işlemlerin çabuklaşatıracağını
ancak uygulamada yine dijitalden çıktı fotokopi alınarak yine prosüdürü kağıt
üzerine dökmekten dolayı gecikme yaşanmaktadır.” Cevabını alıyoruz.
Bilgisayar
sistemleri bu şekildemi geliştirildi.
Türkiye’nin
Avrupa-Orta-Doğu, Afrika ve Batı Asya arasında üretim ve dağıtım için bölgesel
bir merkez olma yolunda olması isteniyor.
Sektörde yatay ve dikey genişleme ile derinleşme sağlanmalı, çeşitli mal
gruplarına yönelik lojistik sistemler geliştirilmeli deniliyor. Bu şekilde mi stratejik çözümler sunacağız?.
Lojistik kültürünün
geliştirilmesi gerektiği, bunun içinde sektörde kaliteyi yükseltip, inovasyona
önem verilmesi gerektiği her platformda vurgulanıyor. Hala online dijital
işemler gerçekleştiremezsek nitelikli elemanların devlet kuruluşlarında
istihdam edilmemesinden çekilen eksiklik yüzünden, ekonomi yerinde sayarken, Bu
gidişle sadece ihracat değil her hedefi ıskalarız.
Bugün Çin’den
Madrid’e giden tren 85 konteyner taşıyor ve 10.000 kilometrelik yolu 21 günde
tamamlıyor. Bugün için Rusya üzerinden giden bu hattı ülkemize çekmeyi
planlarken bu zihniyetle mi dünyadaki stratejik hareketleri kontrol altına
alacağız. Denizyolu, karayolu,
demiryolu, havayolu gibi tüm modların birbirine bağlantılarını böylemi
oluşturacağız.
Tansu
Çiller'in başbakanlığı döneminde yaşanan önemli gelişmelerden biri olan 1995
Martı’nda imzalanıp, 1 Ocak 1996 tarihinde yürürlüğe giren Türkiye-Avrupa
Birliği Gümrük Birliği Antlaşmasına ne oldu? Bu nasıl Avrupa Birliği-Türkiye
Gümrük Birliği Antlaşmasıdır.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder